Header afbeelding
Huisartsenpraktijk van Straaten en van Schie
Beeckzanglaan 54A 1942LT
Beverwijk

Praktijknieuws

Vaccinatie

wilt u een vaccinatie, bijvoorbeeld voor gordelroos, dan dient u zowel de vaccinatie, als het consult voor het zetten van de vaccinatie, zelf te betalen. Het zetten van de vaccinatie kost 20.50 euro, per vaccinatie.

Wij doen geen corona en reizigersvaccinatie’s en geven ook geen advies hierin. Dit gaat via de GGD of via een reizergsvaccinatiepunt.

Publicatie: 20-03-2025

 

Nieuwe Aios en stagiaire doktersassistente:

Zoals u weet werken wij mee aan het opleiden van nieuwe huisartsen en doktersassistentes.

Per 1 september zal Ilse Snik als nieuwe huisarts in opleiding gaan beginnen bij ons. U kunt haar treffen op het spreekuur. Zij zal onder supervisie van de huisartsen werken.

Vanaf 1 december 2024 komt Lisa bij ons stage lopen als doktersassistente. Zij werkt op maandag, woensdag en vrijdag. Het kan zijn dat u haar aan de telefoon krijgt of ziet tijdens het assistentespreekuur. Lisa loopt stage tot 1 februari 2026 en zal hierna bij ons in de pratkijk blijven werken.

Publicatie: 10-02-2025/21-08-2025

 

Heb ik de hulp van de huisarts nodig, betreffende verwijzingen?

Verwijsafspraken.nl is een initiatief van Help de Huisarts Verzuipt. Het geeft zorgverleners en patiënten antwoord op de vraag in welke situaties de huisarts betrokken moet worden en wanneer niet.

Kijk gerust even hierop of wij nog iets kunnen doen, of dat u rechtstreeks kunt gaan zonder verwijzing.

Publicatie: 17-01-2024

 

Portaal aanmaken:

U dient op naam van de patient een portaal aan te maken, met een eigen emailadres. U mag niet op u eigen naam een econsult aanvragen voor uw kind. De vraag/gegevens over uw kind komt dan in u dossier. Voor ieder account is een eigen emailadres nodig. U kunt dus niet uw eigen emailadres gebruiken voor u kind.

Via de website kunt u een portaal aanmaken. Via het portaal kunt u recepten aanvragen, een vraagstellen aan de dokter/assistente, foto’s toesturen of uw uitslagen bekijken.

Het portaal is niet om u in te schrijven als nieuwe patiënt, dit gaat via het inschrijfformulier wat u kunt vinden onder het kopje praktijkinformatie.

Publicatie: 09-05-2023

 

Helpdesk digitale zorg

Wat is Helpdesk Digitale Zorg?

Helpdesk Digitale Zorg biedt ondersteuning bij de digitale zorg van de huisartsen in Midden- en Zuid Kennemerland. Al uw niet-medisch inhoudelijke vragen rondom digitale zorg kunt u stellen bij Helpdesk Digitale Zorg. Denk aan hulp bij het inloggen, zelfmetingen, videobellen of DigiD.

De servicemedewerkers van Helpdesk Digitale Zorg hebben inhoudelijke kennis over de digitale toepassingen van [naam organisatie] en kunnen u op weg helpen. Daarnaast hebben ze alle tijd voor u. En belt u vaker? Ook dat is geen enkel probleem! Helpdesk Digitale Zorg is er voor u, zodat ook u van de voordelen van digitale zorg profiteert.

Hoe neem ik contact op?

Op Huisartsen Zuid- en Midden-Kennemerland – Helpdesk Digitale Zorg vindt u alle handleidingen om zelf aan de slag te gaan. Wilt u liever iemand spreken, dan belt u naar telefoonnummer 085 – 1304575. U spreekt dan altijd met iemand die u begrijpt en samen met u tot een oplossing komt.

Helpdesk Digitale Zorg is telefonisch bereikbaar op werkdagen van 08.00 tot 18.00. Belt u buiten deze tijden, dan wordt u automatisch door een servicemedewerker teruggebeld met de vraag of u nog hulp nodig heeft. Ook is contact via e-mail en chat mogelijk.

Publicatie 25-11-2024

 

Herhaalrecepten:

Wij verzoeken u om herhaalrecepten via de receptenlijn of via het portaal aan te vragen. Lukt het niet via het portaal laat ons dit weten. Het kan zijn dat wij iets moeten aanpassen.

Publicatie: 22-08-2023

 

Bloedprikken:

Prik eerst datum. Maak zelf online eenvoudig een afspraak rkz.prikafspraak.nl of via 0251-265285.

Publicatie: 02-10-2024

 

Uw eigen gegevens inzien

U kunt uw medische gegevens, zoals medicatie die u gebruikt of welke aandoeningen u heeft, inzien. Dit kan via ons patiëntenportaal of via een Persoonlijke Gezondheidsomgeving (PGO).

PGO

Een Persoonlijke Gezondheidsomgeving (PGO) biedt toegang tot medische gegevens van verschillende zorgaanbieders, zoals bijvoorbeeld de huisarts, het ziekenhuis en de apotheek. Ook kunt u hier zelf gegevens in bijhouden. De PGO is in de vorm van een app op uw telefoon of als website beschikbaar. U heeft DigiD nodig om uw gegevens op te kunnen halen bij de zorgverleners.

Patiëntenportaal

Wij maken gebruik van een patiëntenportaal. Ons patiëntenportaal ‘Uw Zorg Online’ is gekoppeld aan ons informatiesysteem. Hier vindt u alleen de medische gegevens die wij van u weten. Daarnaast kunt u via ons portaal een vraag stellen/foto’s sturen/herhaalmedicatie aanvragen. Wat goed is om te weten: Dit portaal is ook een PGO, dus u kunt in Uw Zorg Online ook uw dossier van een andere zorgverlener downloaden.

Meer informatie over het inzien van uw gegevens kunt u vinden op de website van Thuisarts.nl.

Publicatiedatum: 27-07-2023

 

Telefonische bereikbaarheid; 

Wij zijn telefonisch niet te bereiken tussen 11.30 en 15.00 uur in verband met andere werkzaamheden van de assistente, u kunt ons dan uitsluitend voor spoedgevallen bereiken.

Tussen 15.00 en 16.30 uur kunt u bellen voor het opvragen van uitslagen en spoed klachten die niet kunnen wachten tot de volgende dag.

Afspraken kunt u maken in de ochtend tussen 8.00-10.00 uur. Tussen 16.30 en 17.00 zijn wij enkel voor spoed te bereiken.

Publicatiedatum:  03-10-2022

 

Eigen gegevens

Gegevens, uitslagen, dossierregels, die u uit het dossier wilt hebben kunnen wij voor u uitprinten, maar in het kader van privacy niet mailen. Deze kunt u ophalen in de praktijk. Wees bewust wat u met uw eigen gegevens doet. Mocht u een uitdraai in het bezit hebben dan bent u verantwoordelijk voor wat u er mee doet. Wij vragen derden altijd medische gegevens schriftelijk met u toestemming bij ons op te vragen, zodat wij gericht antwoord kunnen geven op de vragen.

Publicatiedatum: 19-10-2021

 

Gescheiden ouders

Als huisartsenpraktijk krijgen wij vragen van gescheiden ouders over de behandeling van hun kind(eren).

Hieronder geven wij aan wat de afspraken zijn rond het verstrekken van informatie of het inzetten van behandeling.

Ons uitgangspunt is dat het belang van het kind voorop staat.

Conflicten tussen ouders mogen noodzakelijke behandeling van het kind niet in de weg staan.

Wat betekent dit in de praktijk?

Gezag

Wij vragen ouders ons op de hoogte te houden van uw onderlinge afspraken: wij willen graag weten wie het ouderlijke gezag heeft, een van u of beiden.

Ook willen we weten wat u onderling heeft afgesproken wanneer uw kind een behandeling ondergaat of verwezen wordt.

Voogdij

Als de voogdij niet gedeeld is, verzoeken wij om een schriftelijke bevestiging. Als er een gezinsvoogd is, ontvangen wij graag de contactgegevens van de voogd.

Onze werkwijze

Voor eenvoudige huisartsgeneeskundige klachten gaan wij ervan uit, in het belang van uw kind, dat de ouder die op het spreekuur komt ook beslist namens de niet aanwezig ouder. Bij ingrijpende behandelingen streven wij er naar beide ouders op de hoogte te brengen en om toestemming te vragen. Dat moet medisch verantwoord zijn. Ook bij verwijzingen vragen wij toestemming van beide ouders, dit moet door beide ouders aan de praktijk worden doorgegeven.

Wij brengen geen verslag uit wanneer er een bezoek aan de huisarts geweest is. U mag wel navraag doen. Afhankelijk van de leeftijd van uw kind zullen wij informatie verstrekken.

Met deze afspraken kunnen wij uw kind de beste zorg bieden, terwijl wij zoveel mogelijk rekening houden met uw rechten als gezaghebbende ouder.

Toelichting en onderbouwing van de werkwijze

De kunt u terugvinden in de volgende wegwijzer van de KNMG:

https://www.knmg.nl/advies-richtlijnen/knmg-publicaties/toestemming-en-informatie-bij-behandeling-van-minderjarigen

Publicatie: 27-07-2023